Zajęcia dydaktyczne z wykorzystaniem robotów w przedszkolu, to jedna z możliwości wprowadzania dzieci w świat programowania i nie tylko.
To również ciekawe urozmaicenie zajęć o różnorodnej tematyce, wprowadzanie dzieci w świat nowoczesnych technologii. Kiedy słyszymy słowo „robotyka”, pierwsze skojarzenie to najczęściej programowanie i słusznie, bo robotyka będzie świetnym wprowadzeniem dzieci w świat nowoczesnych technologii.
Warsztaty te pozwalają zamienić naturalną ciekawość świata w pasję tworzenia oraz pobudzają ich zainteresowanie.
Podczas warsztatów dzieci:
Kodowanie
Dzięki zadaniom z kodowania nauka matematyki, czy informatyki staje się prosta, kolorowa i interesująca, poznawana w zabawie i w działaniu przekształca się w przygodę.
Zabawy z kubeczkami na macie służą do zorganizowania różnego rodzaju aktywności: memory, sudoku, a także do tworzenia kodów z warunkami, algorytmów. Dzięki zabawom z kodowania rozwijamy kreatywne i logiczne myślenie, ćwiczymy samodzielność uczniów, poszerzamy wyobraźnię, przygotowujemy do nauki programowania.
Podstawowym celem zajęć jest:
Kodowanie i szyfrowanie informacji wprowadza dzieci w świat programowania oraz uczy rozpoznawania problemów, zadawania pytań, może także okazać się niesamowitą zabawą dla uczniów, jeśli tylko dobierzemy odpowiednie pomoce. Poza tym: orientuje dzieci w przestrzeni wokół nich, uczy wykrywania własnych i cudzych pomyłek, naprawy błędów, dawania wzajemnie wskazówek. Sprzyja także rozwijaniu współpracy w grupie oraz braniu odpowiedzialności za wynik drużyny, rozwija spostrzegawczość i wyobraźnię, myślenie matematyczne, logiczne. Wyrabia umiejętność sprawnego czytania i pisania, liczenia, i co najważniejsze motywuje do nauki.
Coubetto – Nauka programowania od najmłodszych.
Cubetto to zatwierdzona przez Montessori zabawka do nauki podstaw programowania dla dzieci w wieku przedszkolnym.
Dzieci prowadzą Cubetto przez serię plansz, map i opowiadań, ucząc się podstaw programowania i umiejętności logicznego myślenia bez użycia ekranu.
Dodatkowo mogą na planszy budować dowolne konstrukcje (przeszkody, mosty, garaże) z innych swoich ulubionych zabawek, np. LEGO, DUPLO, klocki „wafle”. Jedynym ograniczeniem jest ich wyobraźnia.
Ozobot – Nauka programowania.
Kiedy mówimy o edukacji najmłodszych, zawsze mamy na uwadze wielostronny i harmonijny rozwój dziecka. Tradycyjne narzędzie znane od lat jakim są puzzle, wykonane w pełni z naturalnego materiału, wysokiej jakości drewna to ukłon w stronę tradycji, prostoty i ekologicznych rozwiązań. Nowoczesny robot edukacyjny pozwala bezpiecznie i odpowiedzialnie wprowadzać najmłodszych w świat programowania i nowych technologii. Połączenie tych dwóch z pozoru dalekich od siebie rozwiązań daje wartościowe, nowatorskie narzędzie do nauki kodowania i programowania, a różne materiały i zmienne aktywności, które możemy zaaranżować wykorzystując Puzzle do Ozobota uzupełniają się, oddziałują wielozmysłowo i pozwalają organizować sytuacje dydaktyczne.
Wybór elementów i łatwość ich łączenia sprawiają, że nawet najmłodsze dziecko może tworzyć trasy o dowolnych kształtach, co z kolei daje nauczycielowi szeroki wachlarz możliwości wykorzystywania puzzli nie tylko jako narzędzia do nauki kodowania, ale również doskonałego narzędzia wspierającego proces dydaktyczny w zakresie różnych edukacji. Orientacja przestrzenna, określanie kierunków, grupowanie i przeliczanie elementów, porównywanie długości odcinków, różnicowanie figur geometrycznych, symetria to tylko przykładowe zagadnienia z zakresu edukacji matematycznej, które z powodzeniem zrealizujemy wykorzystując do tego Puzzle Do Ozobota.